Ciekawe tylko co to za moduły...
							
						
					[O2] Kto, jakie i gdzie zamontował św. do jazdy dziennej
				
					Zwiń
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Opis z strony na alegro-
Światła do jazdy dziennej dodatkowo z funkcją świateł pozycyjnych oraz sterowaniem z kierunkowskazów w specjalnej ramce z wysokiej jakości tworzywa , do montażu w samochodach SKODA Octavia II 09r wyposażonych w reflektory przeciwmgielne.
nie rozumiem tylko co wspólnego z światłami dziennymi mają kierunkowskazy ??
Poza tym w samochodach które mają czujnik zmierzchu to takie światła to trochę bez sensu bo trzeba by ręcznie przełączać :?
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
" ... Światła do jazdy dziennej dodatkowo z funkcją świateł pozycyjnych oraz sterowaniem z kierunkowskazów. ..."Zamieszczone przez EnriquezCiekawe tylko co to za moduły...
To z pewnością zasługa tych modułów. Swoją drogą, coś mi mówi, że te dodatkowe piny na zdjęciu trzeba połączyć z pozycjami, żeby uzyskać pełną funkcjonalność z opisu. :P
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Wygląda mi to na wyrób rzemieślniczy, co oczywiście w niczym mu nie ujmuje, jeśli faktycznie oparty jest na markowych podzespołach. Mam tylko wątpliwości, czy spełniony jest warunek co do minimalnej powierzchni świetlnej lampy (bodajże 25 cm2), ale jeśli zestaw posiada certyfikaty... A swoją drogą może ktoś rozpoznał, co to za model ledów został użyty w zestawie?Zamieszczone przez namoZnalazłem dziś na Allegro takie coś.
allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-lampy-led-skoda-octavia-i2110778795.html
Dosyć ciekawe, tylko cena za wysoka.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Mój montaż w O2 przed FL na obrazkach poniżej. Założone lampy to Philips DayLight 4.
Homologacja wybita na kloszach. Sterowanie załaczaniem i wyłączaniem świateł realizuje automat.
Zasilanie podaje się bezpośrednio z akumulatora (automat bada poziom napięcia i wyczuwa wrost napięcia w czasie ładowania).
Sygnał o załączeniu świateł postojowych dostaje poprzez dopięcie do wiązki zasilania lewego reflektora.
Koledzy wcześniej pytali jak wygląda przymiarka w górne miejsce zaslepek - było nieco za luźno i nie wyglądało dobrze.Załączone pliki- przymiarki_746.jpg (47,3 KB, 6127 odsłon)
 - zasilanie_akumulator_228.jpg (62,7 KB, 6127 odsłon)
 - zasilanie_listwa_357.jpg (56,1 KB, 6127 odsłon)
 - zasilanie_listwa_widok_reflektor_173.jpg (49,3 KB, 6127 odsłon)
 - zasilanie_masa_958.jpg (47,9 KB, 6127 odsłon)
 - zasilanie_wpinka_w_postojowe_656.jpg (34,6 KB, 6127 odsłon)
 - widok_tyl_lewa_104.jpg (43,9 KB, 6127 odsłon)
 - mocowanie_436.jpg (80,1 KB, 6127 odsłon)
 - gotowe_189.jpg (60,4 KB, 6127 odsłon)
 - gotowe_przod_137.jpg (32,2 KB, 6127 odsłon)
 
Komentarz
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Dzięki za solidne info.
Muszę powiedzieć, że jeśli chodzi o samo źródło światła (na zdjęciach nocnych), to łądniej to wygląda jak led znajduje się w środkowym wycięciu (na środku halogena), ale może faktycznie wówczas "luzy"powodują, że całość wygląda druciarsko. Niedługo kupuję dla siebie to pogłówkuję.
P.S. W sumie, to szkoda, że ten model ledów Philipsa nie ma przy kloszu ramki, bo wtedy można by artystycznie wyciąć prostokąty w lampach i zamontować ledy wewnątrz, chociaż nie wiadomo, czy miejsca by wystarczyło.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
dla mnie to to też przerost formy nad treścią
jak jest możliwość uruchomienia tego na ori światłach->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
No cóż temat rzeka. W skrócie, to po pierwsze obniżenie jasności świecenia wpływa na skrócenie żywotności żarówek! Wiem, że to brzmi dziwnie, ale tak jest. Nie chce mi się szukać tematu w necie, ale chodzi o jakieś zjawisko odparowania czegoś tam z powierzchni żarnika.Zamieszczone przez natashA co wam praktycznie dają światła do jazdy dziennej, ja obniżyłem jasność do 50% i po kłopocie...
A po drugie sumarycznie to i tak daje ok 100 Wat zużycia prądu, a w przeliczeniu i zużycia paliwa.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Ile w praktyce na 100 km więcej paliwa się zużyje 100 ml = 0,5 zł?
Dobre ledy to pewnie 100-200 z, czyli 20 000 - 40 000, czyli 1-2 lata, z tego co słyszałem od osób które to założyły, to max im 2 lata to działało.
Przy xenonach się zgodzę, że warto, przy nauce jazdy jak mój tata, również, bo 8-10h i klosze szybciej żółkną, ale w normalnym użytkowaniu?
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Temat jest "Kto, jakie i gdzie zamontował św. do jazdy dziennej", a nie dlaczego. Ale skoro pada pytanie....
1. Tryb gdzie załączacie przeciwmgielne jako dzienne odpada - nie mają homologacji jako światła do jazdy dziennej - brak wyróżnika o symbolu RL. Tu sprawa bezdyskusyjnie przegrana, no chyba że ktoś całe przeciwmgielne przednie wymieni na DRL (łączenie z wyłącznikiem, tak by nie dało się załączyć DRL gdy używane są światła mijania).
2. Tryb, w którym światła mijania traktujecie jako DRL przy wyłączonych lampach światłach z tyłu. Prawo wymaga używania świateł mijania (całego zestawu, a nie tylko wybranych lamp wg uznania kierującego) lub w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej. Przednie reflektory z tego co się orientuję mają homologację, ale nie jako RL. Mogą więc być używane jako światła postojowe, mijania lub drogowe.
3. Tryb, w którym zapalają się wszystkie zainstalowane w pojeździe światła mijania, a jedynie sztucznie obniżona zostaje intensywność świecenia reflektorów przednich. Na pierwszy rzut oka może i jest OK, ale.... są trzy powody dla których warto się zastanowić
- Hipotetycznie - wypadek drogowy, ofiara, itd... jeśli biegły sądowy wniknie w konfigurację sterownika dojdzie do tego iż kierujący poruszał się niesprawnym pojazdem i to mogło być przyczyną iż ktoś go nie zauważył - będzie problem. Producent dostał homologację na te lampy przy określonej mocy żarówek generującej założoną ilość światła. Ograniczenie mocy na 75 czy 50% to ingerencja pozbawiająca zestaw homologacji, a więc pojazd niesprawny.
- W tym trybie zużywa się znacznie więcej prądu niż przy zastosowaniu LEDów.
- Świecimy około 10 żarówek które mają ograniczoną żywotność i będą wymagały co jakiś czas wymiany.
Jak ktoś policzy teoretyczne 0,2 l/100km oszczędności * 6pln cena paliwa, dzienny dystans średnio 100km, daje to 1,2pln/dziennie. Wówczas koszt zakupu zwraca się po pół roku.
A może nie tylko względy ekonomiczne kierują tymi, którzy lubią podłubać... i coś zgodnie z prawem zmienić w swoim aucie.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
było.....->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
czujnik zmierzchu znaczy by się przydałPogwarancyjna naprawa i konserwacja okien marki SCHUCO
http://www.serwis-oknapvc.pl/
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Xenony są bardzo wytrzymałe jak je zapalisz i jedziesz to wtedy świecą i świecą.. a jak ktoś non stop świeci/gasi no to jest późnej narzekanie jak trzeba wymienićZamieszczone przez MaicroftXeny przejezdzily mi bez dotkniecia 6 lat i 150kkm w tym duzo po miescie, da sie. Teraz mam DRL i denerwuje mnie wieczne wlaczanie swiatel bo przejezdzam codziennie x razy przez tunel :roll:VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
dziś przeglądając znalazłem coś takiego http://www.tuningsystem.pl/day-line-...via-00-10.html
Bardzo mi się to podoba ale cena to jakiś kosmos totalny, światła do jazdy dziennej to koszt powiedzmy 100zł a kratki 2 to 50zł jakim cudem to kosztuje 700zł ?
Komentarz
 - 
 
 
							
						
							
						
Komentarz